Дистанційне навчання, природознавство 5 клас, тема «Умови  життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи»

Природознавство, 5 клас, тема «Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи»

Шановні учні, батьки та вчителі! Працюючи і навчаючись в нестандартних карантинних умовах, ми звикаємо до віртуального спілкування, намагаємось зрозуміти один одного. І це здорово! Головне, сьогодні: згуртованість, організованість і оптимізм. Ми продовжуємо  надсилати вам  навчальні матеріали, які, сподіваємося,  допоможуть  краще зрозуміти й засвоїти програмовий матеріал, що розміщений в параграфах підручників. Всі розробки навчальних занять для дистанційного навчання продовжуємо розміщувати на сайті, за посиланнням

Тема заняття: Умови  життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи.
Виконайте завдання:
1. Опрацювати параграф 38
2. Виписати у зошит і вивчити визначення понять «середовище життя», «чинники середовища».
3. Назвати середовища життя зображені на малюнках (Малюнки додаються)

4. Замалювати схему
Чинники середовища життя
1) Чинники неживої природи
2) Чинники живої природи
3) Господарська діяльність людини

Розподілити запропоновані чинники середовища життя, відповідно до схеми, у три колонки: поширення тваринами насіння рослин, зміна тривалості дня, підвищення температури повітря, створення заповідників,  відкладання яєць на листках рослин, вирубування лісів, наявність питної води, знищення птахами жуків шкідників, нестача вологи, безконтрольне полювання. (письмово у зошит)

5. Випишіть чинники неживої природи у зошит.
6. Для чого рослинам і тваринам потрібне світло? (усно)
Порівняйте вигляд сосен, що зростають у глибині лісу і на відкритому просторі. У чому відмінність між ними? (письмово)
(Малюнки додаються)

7. У яких умовах щодо освітленості живуть дані організми зображені на малюнках (малюнки додаються). Випишіть їх, вставляючи їх назви замість крапок.
Світлолюбиві рослини - ……, кульбаба, ……..
Тіньовитривалі рослини - ….., ………, мохи.
Денні тварини - ….., ………, кенгуру.
Нічні тварини - ……, ……., нічний метелик.

8. Яке значення має вода для рослин та тварин? (усно)
Чи всі рослини і тварини мають однакову потребу у воді? (усно)
Розділіть зображені малюнки на окремі групи за потрібністю до води (письмово) (малюнки додаються)
Водні організми – …., латаття, ……,  ……..,   ………. .
Організми, що живуть за достатньої кількості води - …. .
Організми, що живуть, за недостатньої кількості води - ……, верблюжа колючка.

9. Як реагують на зміну температури рослини нашого регіону? (усно)
Які рослини – холодостійкі, які  - теплолюбні? (письмово) (малюнки додаються)
Холодостійкі - ……..
Теплолюбні - …….

10. Дайте письмову відповідь на запитання 5, 6 на сторінці 166.

Матеріали підготували:
Терещук Наталія Миколаївна, учитель географії Згурівського навчально-виховного комплексу «Гімназія - загальноосвітня школа І ступеня» Згурівської районної ради Київської області;
Совенко Валерій Володимирович, завідувач кабінету географії, економіки та краєзнавства КНЗ КОР «КОІПОПК».

Повністю скачати матеріали до заняття з усіма додатками можна у вкладенні нижче: