Дистанційне навчання, природознавство 5 клас, тема «Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища»

Природознавство,  5 клас, тема «Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища»

Шановні учні, батьки та вчителі! Працюючи і навчаючись в нестандартних карантинних умовах, ми звикаємо до віртуального спілкування, намагаємось зрозуміти один одного. І це здорово! Головне, сьогодні: згуртованість, організованість і оптимізм. Ми продовжуємо  надсилати вам  навчальні матеріали, які, сподіваємося,  допоможуть  краще зрозуміти й засвоїти програмовий матеріал, що розміщений в параграфах підручників. Всі розробки навчальних занять для дистанційного навчання продовжуємо розміщувати на сайті, за посиланнням.

Тема заняття: Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.
Виконайте завдання:

1. Перегляньте відео та опрацюйте параграф 39 підручника
https://www.youtube.com/watch?v=SULxdVfAyTY

2. Знайдіть у підручнику та запам’ятайте визначення понять: сезонні зміни, добові зміни, листопад,  сплячка, «стан заціпеніння».

3. Прослухавши відео та прочитавши текст підручника заповніть таблицю «Пристосування рослин та тварин до періодичних змін у природі» відповідно, тих організмів, які подані на фото (фото додається).

1) Організм    2) Періодичні зміни    3) Пристосування

4.*  З додаткових джерел дізнайтесь про інші приклади пристосувань до періодичних змін. Наведіть приклади.
5. Перегляньте відео 
https://www.youtube.com/watch?v=2xZ6vlpCfog
і спробуйте відповісти:
- Які періодичні зміни використані для створення квіткового годинника?
- Чи можна у нашій місцевості визначити час доби за певними організмами? Наведіть приклади.
6. Дайте відповідь «Так (+) » або «Ні (-)» у зошиті.
1. Сезонні зміни зумовлені рухом землі навколо своєї осі. 
2. До умов існування взимку рослини готуються заздалегідь. 
3. Осінній листопад характерний для всіх деревних рослин.  
4. Одна з причин листопаду – зміна тривалості світлового дня. 
5. Комахи, змії, жаби, ящірки взимку активні. 
6. Переліт птахів – це пристосування до періодичних змін пір року. 
7. Заєць змінює забарвлення, щоб йому було тепліше. 
8. Комахи впадають у стан заціпеніння. 
9. Взимку необхідно підгодовувати осілих і кочових птахів. 
10. Біле хутро горностая взимку добре помітні його ворогам або жертві. 
11. Рукокрилі, що живляться комахами, взимку впадають у сплячку. 
12. Борсук взимку перебуває у стані заціпеніння.

Матеріали підготували:
Терещук Наталія Миколаївна, у
читель географії Згурівського навчально-виховного комплексу «Гімназія - загальноосвітня школа І ступеня» Згурівської районної ради Київської області;
Совенко Валерій Володимирович, завідувач кабінету географії, економіки та краєзнавства КНЗ КОР «КОІПОПК».

Повністю скачати матеріали до заняття з усіма додатками можна у вкладенні нижче: