Дистанційне навчання, природознавство 5 клас, самостійна робота з теми «Планета Земля як  середовище життя організмів»

ПРИРОДОЗНАВСТВО,  5 клас, самостійна робота з теми «Планета Земля як  середовище життя організмів»

Добрий день, шановні учні! 
Карантин триває, тож нам слід продовжити дистанційне навчання. Сьогодні до вашої уваги завдання самостійної роботи з теми «Планета Земля як  середовище життя організмів».

Оберіть один з варіантів, виконайте завдання та надішліть мені для корекції.
Варіант  1
І  рівень
1. У якому середовищі життя проживають муха, горобець, білка?
а) наземно-повітряне;          
б) ґрунтове;        
в) водне.
2. Які пристосування має кріт звичайний, щоб жити у ґрунті?
а) добрий зір, нюх і слух;     
б) тіло овальне, риючі кінцівки;    
в) довгі  тіло  і  кінцівки.
3. Від  якого  джерела  світла  залежить  життя  на  планеті  Земля?
а) вогонь;         
б) Місяць;        
в) Сонце.
4. Укажіть  посухостійку  рослину.
а) калюжниця  болотна;         
б) конвалія  лісова;    
в) ковила  степова.
5. Виберіть  теплолюбну  рослину.
а) овес  і  льон;       
б) кедр  і  модрина;           
в) диня  і  персик.
6. До  денних  тварин  належить…
а) дятел  строкатий;         
б) сова  вухата;        
в) кажан  звичайний.
7. До  тіньолюбних  рослин  належить…
а) копитняк;             
б) сосна;            
в) береза.
8. Укажіть  хижих  тварин.
а) кабан,  ведмідь,  їжак;         
б) гусінь,  снігур,  козуля;
в) сова,  лисиця,  яструб.
9. Людина  захворіла  на  туберкульоз.  Який  організм  спричиняє  цю  хворобу?
а) отруйний  гриб;         
б) паличкоподібна  бактерія;    
в) одноклітинна  тварина.
10. Яке  співіснування  організмів  вигідне  обом?
а) синиця  займає  гніздо  дятла;     
б) вівсянка  годує  пташеня  зозулі,  яке  більше  за  неї;
в) сойка  живиться  плодами  горобини.

ІІ рівень
11. Установіть  відповідність  між  парами  організмів  та  видами  співіснування.
1 карась і щука        
2 гриб-трутовик і  береза        
3 джміль і конюшина        
А паразитизм
Б взаємовигідне
В виїдання
Г хижацтво
12. Розташуйте  рослини  в  послідовності  їх  цвітіння  від  весни  до  пізньої  осені:   пізньоцвіт  осінній,  підсніжник білий,  липа  серцелиста,  кульбаба  лікарська.

ІІІ рівень
13.  Наведіть  приклади  пристосування  організмів  до  змін  пір  року,  опишіть  їх.

ІV рівень
14. Поясніть,  як  відрізнити  тварини  від  грибів.

Варіант  2
І  рівень
1. У якому середовищі життя проживають сліпак, кріт, черв’як дощовий?
а) наземно-повітряне;          
б) ґрунтове;                
в) водне.
2. Які пристосування має кіт лісовий, щоб жити у наземно-повітряному середовищі?
а) добрий зір, нюх і слух;     
б) тіло овальне, риючі кінцівки;    
в) довгі тіло і кінцівки.
3. Від якого джерела тепла залежить життя на планеті Земля?
а) вогонь;             
б) Місяць;            
в) Сонце.
4. Укажіть вологолюбну рослину.
а) цмин пісковий;         
б) ковила степова;        
в) калюжниця болотна.
5. Укажіть холодостійку рослини.
а) диня і персик;          
б) кедр і модрина;           
в) черешня і перець.
6. До нічних тварин належить…
а) синиця чубата;         
б) сова  вухата;           
в) горобець звичайний.
7. До світлолюбних рослин належить…
а) вороняче око;             
б) копитняк;             
в) льон.
8. Укажіть всеїдних тварин.
а) кабан, ведмідь, їжак;             
б) гусінь, снігур, козуля;
в) сова, лисиця, яструб.
9. Кисломолочні продукти виготовляють за допомогою …
а) грибів;             
б) бактерій;            
в) комах.
10. Яке співіснування організмів вигідне обом?
а) гусінь поїдає листя липи;     
б) гриби-трутовики оселилися на березі;        
в) бджола запилює кульбабу.

ІІ рівень
11. Установіть відповідність між парами організмів та видами співіснування.
1 сова і миша        
2 сойка і горобина        
3 блоха і пацюк        
А паразитизм
Б взаємовигідне
В виїдання
Г хижацтво

12. Розташуйте рослини в послідовності їх цвітіння від весни до пізньої осені: проліска дволиста, хризантема, мак  польовий, лілія біла. 

ІІІ рівень
13. Наведіть  приклади  пристосування  організмів  до  низьких  і  високих  температур,  опишіть  їх.

ІV рівень
14.  Поясніть,  як  відрізнити  рослини  від  грибів.

У разі питань звертайтесь tanya.sheva19@gmail.com 
З повагою, Шевченко  Т.М.,
учитель географії Мигалківського НВО «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» Пісківської ОТГ Київської області.

Повністю скачати матеріали і презентацію можна у вкладенні нижче: