Дистанційне навчання, географія 8 клас, тема "Води суходолу та водні ресурси. Склад вод суходолу України. Основні характеристики річок"

Географія 8 клас

Тема: Води суходолу та водні ресурси. Склад вод суходолу України. Основні характеристики річок

Дорогі восьмикласники, мандруючи лабіринтами географічних знань ви дізналися багато цікавого про природу нашої держави. Крокуємо далі…Що ж очікує на вас сьогодні?

Про що йдеться у словах відомого французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері :
« … у тебе немає ні кольору, ні смаку, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не відаючи, що ти таке.  Не можна сказати, що ти потрібна для життя: ти саме життя. Ти наповнюєш нас радістю... З тобою до нас повертаються сили... Ти найбільше багатство на світі!»?

Звичайно ж про воду! Попри те, що вода є одним з найпоширеніших мінералів на Землі, її запаси, придатні для людського використання, дуже обмежені. Тому вода є національним багатством держави. Дізнаємося про це детальніше, характеризуючи внутрішні води України.
Під час  уроку ви дізнаєтеся про складові частини вод суходолу в межах України, вивчите ряд нових понять, навчитеся визначати падіння, похил річки та витрати води в ній. Тож починаємо!

Вивчення нового матеріалу
1. Пригадайте, що відноситься до внутрішніх вод. Проаналізуйте фізичну карту України та дайте відповіді на питання:
• Які водні об’єкти є на території України?
• Який напрям течії більшості річок і чому?
• В якому напрямку зменшується густота річкової мережі і чому?
• Чому річки називають « продуктом клімату»?
2. Перегляньте презентацію за посиланням (0-5 хвилина).
3. Пригадайте, які чинники впливають на густоту річкової мережі, напрям та характер течії річок. Перегляньте відео за посиланням
4. Користуючись текстом підручника С.Г. Коберніка,  параграф 25, заповніть таблицю «Гідрологічні особливості річок» (таблиця додається).
1 колонка Поняття

1. Річкова ерозія
2. Базис ерозії
3. Річкова долина
4. Падіння річки
5. Витрати води 
6. Річковий стік
7. Твердий стік
8. Меандри
9. Повінь
10. Паводок
11. Межень
2 колонка Що означає

5. Випишіть до зошита формули: розрахунку падіння річки, похилу річки, витрат води в річці.

Закріплення вивченого матеріалу
Користуючись формулами розв’яжіть задачі:
Завдання 1. 
За даними висот витоку й гирла найбільших річок України розрахуйте їх падіння та похил, дані внесіть до таблиці (таблиця із даними додається)

Завдання 2.
Розрахуйте витрати води малої річки, ширина русла якої 12 м, глибина 3 м, швидкість течії 1м/с. Як зміняться витрати води, якщо в посушливе літо ширина річки стала 10 м, глибина 2 м, а швидкість течії не змінилася?

Завдання 3.
Ви напевне знаєте, що кордони держав часто проходять по річках. Попрацюйте з атласом та назвіть, які річки «оберігають» кордони України.

Завдання 4.
Підберіть пару із запропонованих варіантів (Рось, Айдар, Збруч, Тиса)
Дунай -
Дніпро -
Дністер -
Сіверський Донець -

Підсумки уроку
Прийом « Думай творчо». Уявіть, що ви відкриваєте власну туристичну агенцію, яка організовує рафтинг (сплав на байдарках). На яку із річок ви повезете туристів, схильних до екстриму? Чому? Відповідь обґрунтуйте.

Домашнє завдання
Опрацюйте параграф 25 (Автори С.Г. Кобернік та ін.), запам’ятайте визначення. Зайдіть за цим QR-кодом і розгадайте кросворд (QR-код додається).

Розробка  Пащенко Юлії Георгіївни, вчителя географії ОНЗ Гребінківський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ» Гребінківської ОТГ Білоцерківського району Київської області

Повністю скачати розробку навчального заняття можна у вкладенні нижче:
 

Скачати: