Дистанційне навчання, географія 8 клас, тема "Води суходолу. Поверхневі води України. Річки"

Географія 8 клас
Тема заняття: Води суходолу. Поверхневі води України. Річки.

Мета: 
- Поглибити та систематизувати здобуті знання учнів про воду суходолу;
- Формувати знання про загальні гідрографічні особливості території України та загальні ознаки гідрологічного режиму й роботи річок;
- Продовжувати формувати вміння працювати з картографічними джерелами географічної інформації.

Очікувані результати: учні навчаться:
- Називати поверхневі води України;
- Давати характеристику поверхневим водам;
- Показувати на карті річки;
- Пояснювати взаємозв’язок між кліматом і внутрішніми водами, рельєфом і поверхневими водами.

Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Любі учні! 
«Є люди, які закохані в героїчну суворість гір, у таємничу тишу лісів або в безмежжя вільних степів. А я люблю життєрадісність води в будь-яких її проявах: у величній повільності рівнинних річок,  і в бурхливій нестямі гірських струмків, і в чистій пісні дзвінких джерел, і в загрозливому ревінні водоспадів…» 
Декламація спогадів Бориса Харчука.

З цього уривку можна зрозуміти, що письменник обожнює рух води, що тече на поверхні. Скажіть, які у вас виникають асоціації, коли ви чуєте слова річка, струмок, водоспад?

Методичний прийом «Бліцопитування»
- Згадайте, з яких частин складається гідросфера.
- Яка частина гідросфери припадає на води суходолу?
- Які води суходолу пов’язані зі Світовим океаном?
- Які найбільші річки та озера вам відомі?

Мотивація навчальної діяльності:
1. Перегляньте відео за посиланням:  
Вивчення нового матеріалу:
2. Перегляньте відео за посиланням:  
3. Методичний прийом «Час підручника». 
Опрацюйте параграф 24 ст.109 мал. 63  (Географія 8 клас Т.Г. Гільберг, та інші)
«Водні ресурси України», накресліть схему в зошит.
4. Методичний прийом «Картографічний практикум» 
За картами атласу назвіть річки, що належать до басейну: Азово-Чорноморського (Дніпро, Дністер, Південний Буг, Дунай, прут, Тиса, Сіверський Донець);
Балтійського (притока Вісли – Західний Буг). Перегляньте карту за посиланням

5. Методичний прийом «Nota bene» (замітки на полях)
Запишіть у зошит :
Падіння річки – це різниця між висотами поверхні води біля витоку та гирла.
Визначають за формулою П = Вв - Вг
Перейдіть за посиланням:  
Похил річки – це величина падіння річки розділена на довжину річки. Пр = П/Д 
Перегляньте відео за посиланням:  
Визначення висоти витоку річки перегляньте за посиланням:  

Закріплення вивченого матеріалу
Методичний прийом «Що я бачу?» Перейдіть за посиланням: Річкова долина. 
На карті натисніть пунсон «води суходолу» і перегляньте цікаву інформацію.

Підсумок уроку:
Закінчи речення:
1. Гідрологія – це….
2. Поверхневі води – це…..
3. Густота річкової мережі України….
4. Річки України належать до басейнів таких морів….
5. Найбільший каскад водосховищ розташований на річці….

Домашнє завдання 
Опрацювати текст підручника параграфа 24.

До побачення! Хай щастить!

Розробка Писаренко Ірини Анатоліївни, учителя географії Бориспільської ЗОШ І-ІІІ ступенів №6 Бориспільської міської ради Київської області 

Повністю скачати розробку заняття можна у вкладенні нижче: