Дистанційне навчання, географія 8 клас, тема «Урбанізація»

Географія 8 клас, тема заняття «Урбанізація»

Доброго дня, шановні восьмикласники! Оскільки карантин продовжується, то ми навчаємося в дистанційному режимі. Сьогодні ми ознайомимося з новою темою –  Урбанізація.

Тема. Урбанізація.
1. Опрацюйте параграф 47 підручника (автори Т. Г. Гільберг, Л. Б. Паламарчук, В. В. Совенко).
2. Прогляньте відео за посиланням:
  https://www.youtube.com/watch?v=48lQtQkOhHQ
3. Занотуйте в зошит поняття «урбанізація». Який рівень урбанізації в світі ? Україні?
4. Випишіть ознаки урбанізації:
а)
б)
в)
5. Що означає поняття «агломерація».
6. За схемою визначте види агломерацій, наведіть приклади в Україні (схема додається).

7. Дайте визначення поняття «мегаполіс». Випишіть найбільші мегаполіси світу. Користуючись картами атласу, відшукайте і позначте  їх на карті. 
Це цікаво!
У світі утворилося 8 мегаполісів. На території США виникли 3 мегаполіси: 
Приатлантичний (або Бос-Ваш, тобто від Бостона до Вашингтона, 50 млн осіб),
Приозерний (або Чи-Піттс, від Чикаго до Піттсбурга, 35 млн осіб) та Каліфорній-
ський (або Сан-Сан, від Сан-Фран циско до Сан-Дієго, 20 млн осіб). У Японії існує
мегаполіс Токайдо (від Токіо на південь до міста Кобе), в якому проживає майже
половина населення держави (70 млн осіб). У Західній Європі сформувалися
мегаполіси Прирейнський (Рандстад) та Англійський, які часто об’єднують в
один – Європейський хребет, або Блакитний банан, населення якого становить
89,8 млн осіб (мал. 224). Він пролягає від півночі Італії до півдня Великої Бри-
танії. Два мегаполіси виникли у Китаї: Дельта річки Янцзи (де зливаються
близько 20 міських агломерацій із загальною кількістю населення 80 млн осіб)
та Дельта Перлинної річки (у районі Сянгану, охоплює 11 агломерацій, 47,3 млн осіб). 
Іноді мегаполісом називають Москву з однойменною областю в Росії, де мешкає приблизно 20 млн осіб. 
Формується Бразильський мегаполіс між Ріо-де- Жанейро та Сан-Паулу з населенням близько 38 млн осіб.

8. Сформулюйте поняття «світове місто». Наведіть приклади світових міст у різних регіонах. Чи є в Україні світові міста або претенденти?
9. Складіть схему поділу країн за рівнем урбанізації. Наведіть приклади.
10. Назвіть найбільш і найменшурбанізовані області України.
11. Дайте визначення поняттям «субурбанізація», «хибна урбанізація».
12. Висловіть власні судження.
«Усесвіт без міста – наче тіло без голови» В. Гюго.
Прочитайте текст і підтвердіть або спростуйте вислів видатного французького письменника.
Міста –  це кам’яні ідоли, що поглинають людину, стирають її індивідуальність. Вона розчиняється в безмежному потоці людських мас, бігу машин, губиться в суєті вулиць, споруд. Але міста продовжують притягувати людей. Сьогодні вони стали концентрацією наукової думки, культури, мистецтва. Адже місто – це основний засіб організації суспільних і виробничих відносин.
Міський житель з моменту відвідування дитячого садка до отримання пенсійної книжки постійно поспішає, відчуває нестачу часу. Людина в місті оточена масою правил і заборон.
Житель міста протягом доби спілкується з сотнями і тисячами людей. Тваринний світ представлений в його середовищі одиничними видами – собака, голуб, ворона. Поле зору міського жителя обмежене стінами будинків: добовий зоровий фон наближається до кольору бетону і асфальту. Шумові, вібраційні навантаження, перенаселення, транспортні проблеми, вплив електричних, магнітних полів у великих містах стали причиною масових захворювань нервової системи (неврозів, психічних хвороб), підвищеної смертності. Процес урбанізації поширюється дуже стрімко. .
Але давайте спробуємо подивитися на місто з іншого боку. Місто і його душу. Що нас притягує до міста, зачаровує?
Його таємниці і легенди. Адже не можна дивитися на світ через чорні окуляри. Не може щось прекрасне народитися в постійній тьмі і страсі.
Перегляньте коротке відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=cfrdxJz6XOo – Урбанізація і гармонія.
13. Сформулюйте переваги і проблеми, які виникли внаслідок урбанізації. Оформте свої судження у вигляді есе, або в іншому вибраному за бажанням форматі.

Успіхів вам у роботі! Надіємось, що ви отримали нові знання і задоволення від такої роботи! 

Матеріали підготували: 
Кожем’яченко Ольга Миколаївна, учитель географії Іванківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2  Київської області;
Совенко Валерій Володимирович, завідувач кабінету географії, економіки та краєзнавства КНЗ КОР «КОІПОПК».

Повністю скачати матеріали до заняття можна у вкладенні нижче: