Географія, 8 клас. Презентація та завдання до теми «Природно-заповідний фонд України. Національна екологічна мережа»
Шановні учні 8-их класів! Карантин – це зовсім не привід сумувати, а додатковий час для розкриття нових можливостей у різних сферах діяльності та їх самореалізація. Мистецтво самореалізації – це здатність усвідомити і реалізувати свій особистісний потенціал, спроможність жити динамічно і натхненно, рости, розвиватись, удосконалюватись, рухатись вперед, ставити перед собою цілі й досягати їх, долаючи перепони, знаходячи оптимальні рішення.
На це у вас, шановні діти, є всі шанси спробувати та оцінити свої можливості. І наскільки ви навчились самореалізовуватись і вчитесь це робити, залежить лише від вас.
А ми, дорослі, не стоїмо осторонь, а допомагаємо вам у цьому. Одним із яскравих прикладів цієї допомоги – є дистанційне навчання, в якому ми взаємодіємо….
Всі матеріали, що стосуються географічної освіти ми продовжуємо розміщувати на сайті, за посиланням.
Географія, 8 клас
Тема: «Природно-заповідний фонд України. Національна екологічна мережа. Практична робота № 10 «Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду України»
1. Підготуйте все необхідне навчальне обладнання, що стосується уроків географії: атлас, робочий зошит, зошит для практичних робіт.
2. Опрацюйте § 40 і перегляньте запропоновану презентацію.
3. Відкрийте карту атласу «Природно – заповідний фонд України» перегляньте відповідні слайди презентації, сторінки підручника і приступайте до виконання практичної роботи № 10.
4. Виконайте наступні завдання, використавши набуті знання:
«Пригадайте», «Визначте», «Назвіть», «Поміркуйте», «Доведіть і відповідь обгрунтуйте», «Виконайте», «Проаналізуйте», «Відшукайте, ознайомтесь, запам’ятайте, розкажіть та продемонструйте іншим”.
Пригадайте, в яких природоохоронних заходах ви брали участь?Чи приносили вони вам задоволення і насолоду? Чому?
Визначте поняття: «Екологічна мережа», «моніторинг», «екологічний коридор», «ключові території», «сполучні території», «буферні території», «природний фонд», «природний заповідник», «біосферний заповідник», «національний парк», «заказник», «пам’ятки природи». (Слайди: 2,9,10, 15-17, 22, 24, 26, 29, 30).
Назвіть, які пам’ятки природи, доводилось вам бачити, подорожуючи своєю країною та відвідавши інші країни? Розкажіть про них своїм друзям.
Поміркуйте: створення Європейської екологічної мережі, а потім і української - є традиція чи виклик екологічної глобалізації? Свою думку доведіть і обґрунтуйте. (Слайди: 2- 7).
Доведіть і відповідь обґрунтуйте: Створення природоохоронних об’єктів на континентах допомагає: збереженню природних екосистем, збереженню мало чисельних популяцій окремих рослин і тварин, збереженню генетичного різноманіття? Відповідь обґрунтуйте.
Складіть таблицю під назвою «Категорії природоохоронних об’єктів України», використавши матеріал слайду 18 і запам’ятайте їх.
Застосуйте прийом «Сенкан» до слова «природа», запишіть в зошит.
Відшукайте на карті біосферні та природні заповідники, використавши карти атласу «Природно - заповідний фонд», слайд 25, Інтернет – ресурси на цю тематику.
Проаналізуйте вислів Р. Емерсона «Природу не можна застати неохайною і напівроздягненою, вона завжди прекрасна. Природа не терпить неточностей і не прощає помилок».
Ознайомтесь із законодавчими документами про охорону природи в Україні (Слайди 11, 12).
Відшукайте вислови великих людей про природу, використавши Інтернет – ресурси.
Користуючись картами «Фізична карта України», «Природно - заповідний фонд України», слайдами 15-17, відшукайте та запам’ятайте природні регіони (області, які вони охоплюють), в яких проходять природні коридори національної екологічної мережі. Поясніть, чому природні коридори Чорного і Азовського морів мають міжнародне значення? (Слайд 17).
Матеріали підготувала: Бондаренко Лідія Дмитрівна, вчитель географії Рокитнянського КЗЗСО №2 Рокитнянської районної ради Київської області.
Повністю скачати матеріали та презентацію до заняття можна у вкладеннях нижче: