Дистанційне навчання, географія 8 клас, тема "Озера, болота і водосховища та канали, типи та особливості гідрологічного режиму"

Географія 8 клас
Тема заняття: Озера, болота і водосховища та канали, типи та особливості гідрологічного режиму

Мета: 
- Продовжити формувати знання про водні ресурси України;
- Формувати в учнів уявлення про основні озера, лимани, болота, водосховища України;
- Ознайомити з ресурсами та екологічними проблемами озер, лиманів, боліт, водосховищ;
- Продовжити формувати вміння роботи з картографічними джерелами інформації;
- Сприяти формуванню екологічної культури особистості.
Очікувані результати: учні навчаться:
- Називати складники вод суходолу в межах України;
- Показувати на карті озера: Ялпуг, Сасик, Шацькі, Синевир;
- Показувати на карті лимани: Дніпровсько - Бузький, Молочний, Дністровський;
- Показувати на карті водосховища: Київське, Кременчуцьке, Канівське, Каховське, Дніпровське, Дніпродзержинське;
- Пояснювати особливості живлення та водного режиму озер.

Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Шановні учні!
Якщо ми подивимось на карту України з висоти пташиного польоту, то побачимо наче блакитні очі – озера. Вони надають Україні неповторної краси. Всі вони різні.
Хвилинка лірики.
Перейдіть за посиланням

Вивчення нового матеріалу:
1. Перегляньте відео за посиланням
2. Методичний прийом «Картографічний практикум» 
За картами атласу назвіть та нанесіть на контурну карту наступні географічні об’єкти: 
озера: Світязь, Синевир, Ялпуг, Сасик;
водосховища: Київське, Кременчуцьке, Канівське, Каховське, Дніпровське, Дніпродзержинське;
лимани: Дніпровсько - Бузький, Молочний, Дністровський.
3. Методичний прийом «Евристична бесіда»
- З’ясуйте, чому Світязь називають українським Байкалом?
- Поясніть, чому не можна гуляти по болотах.
- Висвітліть необхідність у створенні штучних водойм.

4. Методичний прийом «Географічна родзинка»
Перейдіть за посиланням
5. Болота виникають при заростанні озер. Спочатку на дні озера відкладаються мул, пісок, рештки рослин. Озеро поступово міліє. Підводна рослинність змінюється надводною, вологолюбною, що вкриває всю його поверхню. Коли ці рослини відмирають, їхні рештки відкладаються на дні. З часом вони нагромаджуються, ущільнюються і перетворюються на торф. Так на місці озера з’являється болото. Перегляньте відео, перейдіть за посиланням:

6. Поширені водосховища по території України нерівномірно.
Найбільша кількість водосховищ зосереджена в посушливих центральних та південно-східних областях: Донецькій (130 водосховищ), Дніпропетровській (101), Кіровоградській (84).
Найменшу кількість водосховищ на своїй території мають Івано-Франківська та Чернівецька області — по три. Перегляньте відео, перейдіть за посиланням

7. Методичний прийом «Проблемне питання» 
Чому, щоб побудувати водосховище необхідно переселяти населення з обжитих ними місць? Щоб переглянути відео перейдіть за посиланням:  

Закріплення вивченого матеріалу
Методичний прийом «Знайди відповідності». Перейдіть за посиланням:
 

Підсумок уроку:
Виконайте завдання за допомогою флеш карток, перейдіть за посиланням

Рефлексія 
Перейдіть за посиланням:

Домашнє завдання 
Опрацювати текст підручника параграфа 26.

До побачення! Хай щастить!

Розробка Писаренко Ірини Анатоліївни, учителя географії Бориспільської
ЗОШ І-ІІІ ступенів №6 Бориспільської міської ради Київської області

Повністю скачати розробку заняття можна у вкладенні нижче: