Дистанційне навчання, географія 7 клас, тема "Зона пустель та напівпустель. Твердолисті вічнозелені ліси й чагарники Африки"

Географія 7 клас 

Тема: Зона пустель та напівпустель. Твердолисті вічнозелені ліси й чагарники Африки

Шановні учні!
В кінці нашого уроку ви будете 
знати:
- природні зони на материку Африка;
аналізувати:
- закономірності розміщення природних зон, зональні типи грунтів;
оцінювати:
- вплив природних чинників і діяльності людини на екологічний стан природних зон материка.

Мотивація навчально-пізнавальної діяльності 
1. Прослухайте пісню «Сахара» у виконанні М. Матьє за покликанням:
- Які асоціації викликає у вас ця пісня?

Проблемне питання:
- Чому найбільша пустеля Землі сформувалася у північній частині Африки?

Вивчення нового матеріалу:
2. Опрацюйте 16 параграф у підручнику (автори В. М. Бойко, С. В. Міхелі)
3. Подивіться фрагмент відео (з 7:00  - 10:36 хв.) за покликанням
4. На контурну карту нанесіть природні комплекси пустелі й напівпустелі:
- Сахара, Наміб, Калахарі
5. Перегляньте фрагмент відео (з 10:40 – 11:19 хв.) за покликанням:

Закріплення вивченого матеріалу:

Дихання пустині
Леся Українка

Пустиня дише. Рівний подих, вільний,
Гарячий він та чистий, мов святий.
Пісок лежить без руху золотий,
Так, як лишив його Хамсін свавільний.
Феллах працює мовчки, тихий, пильний,
Будує дім, – там житиме пустий,
Летючий рій мандрівців, і густий
Зросте навколо сад. Феллах – всесильний.
Оази робить він серед пустині,
Лиш не для себе… Он уже він пише
Бігунчик по піддашші… Поколише
Гарячий вітер одіж на людині,
Обсушить піт… і далі по рівнині
Пролине… знов і знов… Пустиня дише.
5.04.1910, Гелуан

Словникова робота.
Хамсин (від араб: "п'ятдесят"), в Єгипті більш відомий, як хамасін
(єгипетська арабська: khamasīn) - сухий, гарячий, насичений 
пилом місцевий вітер з Півдня, що дме у країнах Північної Африки
та Аравійського півострова. Схожими вітрами на цій території є 
сироко та самум.
Фелла́х (араб.: мн: Феллахин) - фермер, людина, що працює на землі, селянин.
6. Проаналізуйте арабські приказки. Про що вони свідчать?
- Дайте письмову відповідь.
- «У Сахарі вітер встає і лягає разом із сонцем»
- «Сонце в нашій країні змушує кричати навіть каміння»
- Туареги кажуть: «У пустелі приємно зустріти навіть розбійника»

Підсумок уроку:
Закінчіть речення:
1. У розміщенні природних зон в Африці чітко простежується … 
2. Основними природними зонами материка є …
3. Для кожної з них притаманні свої взаємопов’язані природні
компоненти: …
4. Площі екваторіальних лісів скорочуються, а саван і рідколісь, пустель і напівпустель зростають, причиною цього є …
5. Найкомфортніші природні зони для проживання та діяльності людини: …

Домашнє завдання:
Опрацюйте параграф 16 підручника.
Підготуйте повідомлення про найвідоміші об’єкти, що віднесені до Світової  природної спадщини ЮНЕСКО

Розробка Іванченко Надії Петрівни, учителя географії Білоцерківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №1 з поглибленим вивченням слов’янських мов Білоцерківської міської ради Київської області

Скачати розробку заняття можна у вкладенні нижче: