Дистанційне навчання, географія 6 клас, тема «Ґрунти. Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів» (Варіант 3)

Географія 6 клас, тема «Ґрунти. Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів»

Доброго дня, шестикласники! Оскільки карантин продовжується, то ми навчаємося в дистанційному режимі. Сьогодні ми ознайомимося з новою темою, що зазначена вище.

Ґрунти. Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів.
1. Поясніть , що означає вислів: «Що це за диво: чорна земля породжує всі барви світу?» Як ви розумієте цей вислів?
2. Випишіть визначення поняття «ґрунт» у зошит.
3. Опрацюйте параграф підручника 55 (автори В. М. Бойко, С. В. Міхелі), та подивіться відео за посиланнями:
Посилання 1 (див. 4 хв 45 с) 
Посилання 2 (див. 6 хв)
4. Яка найважливіша властивість ґрунту?
5. На основі прочитаного тексту та переглянутого відео складіть схему: «Ґрунтотвірні чинники» та запишіть формулу утворення ґрунту. 
6. Подивіться відео за посиланням, з’ясуйте, що означає поняття «ґрунтовий покрив». Відшукайте в інтернеті «Карту ґрунтів», з’ясуйте, як позначаються ґрунти на карті. Які існують закономірності в поширення ґрунтів?  
7. На основі прочитаного тексту, складіть таблицю «Основні типи ґрунтів» (таблиця додається):
1) Назва ґрунту
2) Клімат, в умовах якого сформувались
3) Рослинність, в умовах якої сформувались
4) Використання в сільському господарстві

8. Перегляньте відео за посиланням.  Ґрунт. Що трапляється з ґрунтом і це важливо! Як діяльність людини впливає на ґрунти? Складіть поради по збереженню ґрунтів і поліпшенню їх родючості.
 
9. Встановіть відповідність між назвами ґрунтів і їх описами, розшифрувавши подані нижче QR-коди (QR-коди додаються).
А. Утворилися під вологими вічнозеленими листяними лісами. Забарвлення їм надає великий вміст феруму і алюмінію. Рясні опади вимивають поживні речовини і вони малородючі. На них вирощують чай, цитрусові культури.
Б. Утворилися в умовах слабо посушливого клімату під багатою трав’янистою рослинністю. Дуже родючі, мають потужний гумусовий горизонт – понад 120 см. На них вирощують пшеницю, цукрові буряки, овочі … .
В. Сформувались під хвойними і мішаними лісами в умовах помірного клімату. Рясні опади вимивають поживні речовини, тому верхній шар освітлений і нагадує золу. Не дуже родючі, потребують удобрення.
Г. Сформувалися у тропічних широтах в умовах жаркого і сухого клімату під розрідженою пустельною рослинністю. Малородючі, часто засолені. Здебільшого використовуються як пасовища.
Д. Сформувалися у субарктичних широтах в умовах холодного клімату і постійного перезволоження. На певній глибині залягає багаторічна мерзлота. 
10. Навчаємося, граючись. Виконайте комплекс вправ за посиланням, щоб переконатися, що ви добре засвоїли цей матеріал.
Успіхів вам у роботі! Надіємось, що ви отримали нові знання і задоволення від такої роботи!

Матеріали підготували: 
Кожем’яченко Ольга Миколаївна,
учитель географії Іванківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2  Київської області;
Совенко Валерій Володимирович, завідувач кабінету географії, економіки та краєзнавства КНЗ КОР «КОІПОПК».

Повністю скачати всі матеріали до заняття з додатками можна у вкладенні нижче:

Скачати: