Дистанційне навчання, географія 11 клас, тема «Географічні складники політичної географії: географічний простір, території, географічні місця. Геополітика, її складові».

Географія, 11 клас, тема «Географічні складники політичної географії: географічний простір, території, географічні місця. Геополітика, її складові»

Шановні друзі-одинадцятикласники й одинадцятикласниці! Звертаємося знову до вас. Ми продовжуємо наше дистанційне навчання. Сьогодні пропонуємо для опрацювання таку цікаву тему «Географічні складники політичної географії: географічний простір, території, географічні місця. Геополітика, її складові».

Тема: Географічні складники політичної географії: географічний простір, території, географічні місця. Політичні складники: політичні інституції, політичні відносини, «сила». Територіально-політичні системи національного і наддержавного рівнів.   Геополітика, її складові.  Зовнішня та внутрішня геополітика. Геополітика «сили».  Різновиди «сили». Взаємозв’язок між національними та геополітичними інтересами держави.

1. Опрацювати параграф 26 (Т. Гільберг, І. Савчук, В. Совенко)
Пригадайте сутність понять «країна», «держава», «територія». Доведіть: тотожні чи ні між собою країна, держава, територія? Яке поняття є ширшим?

2. Політичні інституції та політичні відносини. Перегляньте відео. 
https://www.youtube.com/watch?v=NS9VrAX0VGs форма держави
  https://www.youtube.com/watch?v=Bd25iYJoDkM сучасні монархії Європи
https://www.youtube.com/watch?v=cPeDEAsOJsM  чому зникли монархії
https://www.youtube.com/watch?v=OeuCOdUXfUo абсолютні монархії
https://www.youtube.com/watch?v=Dzs0WzJijw0 нідерландська монархія
Які політичні інституції характерні для країн світу? Які між ними встановлені зв’язки? Поясніть , структуру політичних інституцій в Україні.

3. Розгляньте схему «Територіально-політичні системи»(додається)
Наведіть приклади типів ТПС національного та наддержавного рівнів.
https://www.youtube.com/watch?v=OsIv5qeSlYY ЄС
https://www.youtube.com/watch?v=-Zz9jHoL2c8 НАТО
Розгляньте та проаналізуйте карту «Міжнародні організації» ст..43 атласу видавництва «Картографія». Знайдіть в додаткових джерелах інформації основні завдання, які вирішують дані організації. Які країни є найбільш впливовими у світі? Які організації мають вплив на політичну, економічну, культурну сторону нашої країни?

4. Розкрийте сутність поняття «Геополітика». Розгляньте схему «Складові геополітики». Поясніть роль великих держав у зовнішній політиці? Яка із держав, на вашу думку, може мати верховенство над іншими державами? 
У чому сутність «внутрішньої політики»? Чому вона є важливою у Європі?

5. Розгляньте геополітичну карту світу ст.. 157 підручника.
- Знайдіть на карті основні закордонні бази військово-морських сил великих держав. Поясніть особливості їх географічного положення.
- Знайдіть країни, які володіють ядерною зброєю. 
- Проаналізуйте розташування районів збройних конфліктів у світі та основні причини їх виникнення. 
https://www.youtube.com/watch?v=OX-_sjJ7w5E
6. Розгляньте схему «Геополітика сили». Перегляньте відео і вкажіть, які види  «сили »застосовані для вирішення даних питань.
https://www.youtube.com/watch?v=ZLGx9YMN6Rc
https://www.youtube.com/watch?v=9wphG0XMdrM
https://www.youtube.com/watch?v=HPI2U5ooHK4
https://www.youtube.com/watch?v=5qG2lo6frio

Матеріали підготувала Терещук Наталія Миколаївна, учитель географії Згурівського навчально-виховного комплексу «Гімназія -  загальноосвітня школа І ступеня» Згурівської районної ради Київської області.

Повністю скачати всі матеріали до заняття з додатками можна у вкладенні нижче: