Краплина, або Де ми втрачаємо воду

 

Краплина, або Де ми втрачаємо воду?

(Міні-проект з природознавства, 5 клас)

Володимир Гречишкін, учитель географії Новоайдарського обласного НРЦ, Луганська обл.

Актуальність полягає в тому, що у світі немає речовини, яка б могла замінити воду. Людина не може прожити без води більше 10 діб. Вода – це головна складова крові. Випаровуючись через верхній шар шкіри, вода перешкоджає перегріванню тіла. Для деяких тварин, наприклад риб, вода є єдиним середовищем для проживання.

За допомогою води гідроелектростанції виробляють електроенергію. Вода обігріває наші будинки. Здавна водними шляхами людина пересувалася на човнах. Зараз без води не обходиться жодна галузь промисловості, її використовують для розчинення фарб, виготовлення паперу, випікання хліба. Водою зрошують поля в посушливих районах.

Мета: розкрити зміст, систематизувати й поглибити знання про властивості води в природі; узагальнити й розширити знання про значення вода в природі, житті й діяльності людини; виховувати позитивне емоційно-ціннісне ставлення до чистої води з метою збереження власного здоров’я та навколишньої природи.

Основні завдання: навчити знаходити необхідну інформацію в довідкових виданнях із природничих наук та використовувати цю інформацію на уроках з навчальною метою.

Очікувані результати: учні повинні ознайомитися, узагальнити й поглибити знання з цієї теми, підготувати творчий звіт та презентацію про економне використання води в школі та вдома.

Дослідження: анкетування учнів, робота з літе­ратурою, збір інформації, аналіз анкет; робота з ксеро­копіями різних джерел інформації та робота з фото­графіями.

Тут інформація про проблеми прісної води в Україні: http://geographer.com.ua/content/problema-vody-na-zemniy-kuli

Робота над проектом

І. Початковий етап

Мета початкового етапу:

  • поділити учнів класу на групи з вивчення теми проекту про економне використання та збереження води в школі та вдома;
  • підібрати в шкільній бібліотеці джерела інформації про запаси прісної вода та її економне використання;
  • провести анкетування учнів з метою виявлення знань з теми та проаналізувати результати опитування;
  • розробити критерії оцінювання учнів у роботі над проектом.

Дослідження: анкетування учнів, робота з літе­ратурою.

 

ІІ. Основний етап

На цьому етапі учні збирають джерела інформації з теми в шкільній бібліотеці та Інтернеті, опрацьовують у групах, систематизують і розподіляють між собою навчальний матеріал.

Кожна група готує інформацію з таких питань:

  1. Запаси прісної води;
  2. Використання води в школі;
  3. Заходи щодо економного використання вода вдома.

Проведення анкетування учнів з метою виявлення знань про використання та збереження води в школі та вдома.

Ще матеріали до міні-проекту: http://geographer.com.ua/content/materialy-do-mini-proektu-kraplyna-abo-...

Ще матеріали до міні-проекту: http://geographer.com.ua/content/de-my-vtrachayemo-vodu-materialy-do-min...

 
 
Повністю скачати міні-проект "Краплина, або Де ми втрачаємо воду?" за посиланням "Скачати" нижче: